lördag 4 januari 2014

Shit va det går dåligt..

... med träningen. Har noll inspiration av fler skäl. Det största tror jag är vädret som gör mig energilös och less. Det är så mörkt och regnigt och supertrist. Det andra är min lårmuskelsträckning som inte vill ge med sig. Är så rädd att det ska bli lika ihållande som överarmen förra året. Det gjorde ont i 9  månader.
Ska bli skönt när helgerna är över så jag automatiskt är igång med vardagsmotionen.

I dag har vi gjort en ny sats av Itrims goda rotlåda med ingefära men med mjölk och inte grädde. Till den blev det rökt griskött, fermenterade rödbetor och colslaw. Är fullständigt proppmätt på drygt 200 kcal. Har kvar kalorier till en efterrätt bestående av hallon och keso och dessutom en papparkaksbar till kvällen.
I morgon ska vi fortsätta med det rökta köttet men med blomkålsmos och pepparrotstsatsiki.
Har sedan planer på att göra en lasagne gjord på köttfärs och med zuccini stället för pasta. Det tänker jag ha med till lunch på jobbet nästa vecka. Alla recept finns i Itrims kokböcker. Det börjar bli dags att ersätta lunchen med riktig mat. Kan göra bra och mättande mat på ca 200 kcal så det finns ingen anledning att bara äta Itrims couscous varje lunch. Fick ont i magen efter den i går. Men den är bra att ha när man ingen mat har gjort. Nu är det 10 dagar tills jag ska börja med handfast minus och ha hälsouppföljning.
Lätt kaos ombord så här mellan höst och vår



I dag var vi nere i båten och donade. Jag hämtade hem sprayhooden som måste tvättas. Tog också med överdragen till sittdynorna av samma anledning. Sist men inte minst bände jag loss mahognyplattorna vi har vid ruffnedgången för att lacka om dom.







Ännu större kaos i verkstaden där jag ska slipa och lacka


Nu när vi är på rätt sida om nyår känns det som vårrustning fast vi alldeles nyss tog upp och täckte. Det kommer bli en intensiv båtvår då vi har en del att göra innan vi seglar iväg.


2 kommentarer:

  1. Härligt med en båt! Vill också ha!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte min första båt som 34-åring utan erfarenhet och pengar så det går även om man är jättevuxen :)

    SvaraRadera