lördag 25 januari 2014

Trött dag

Har kvar min natthosta och den höll mig (och mannen) vaken en stor del av natten.
Hade sett fram mot en sovmorgon men min stackars mamma som är inlagd på sjukhus ringde och väckte oss. Fick i alla fall sova lite längre än till 06 men är ganska trött vilket har påverkat dagens energinivå.
Orkade i alla fall hälsa på den stackars mamman som ligger inlagd för minst den 4:e gången på ett år. Denna gång förhoppningsvis bara en infektion som hon behandlas för nu.

Här är gänget vi ska lyssna på: TrowMeSomeBowie


Handlade sedan lite mer garn till min vita kofta som snart är klar och som ska matcha min blåa klänning i Lissabon om två veckor. Har gjort det mönstret själv också så det blir spännande att få sy ihop den och se om det blev bra.

Resten av dagen har jag alltså mest vilat, sett på film och stickat. Antal steg modesta 6400 men i morgon blir det långpromenad och kanske till och med dans då vi ska se ett liveband.


2 kommentarer:

  1. Hela min helg känns som en tröttishelg. Igår blav jag nästan apatisk efter att ha pratat med sällskapet. Du vet när man är känner att hundra stenar försvinner från en då man hör att allt är ok så kommer utmattningen efteråt.

    Sticka har jag aldrig varit bra på men syr gör jag ibland som avkoppling. Tyvärr mindre och mindre. Men i veckan börjar vi sytanter ses igen!

    Hoppas det blev en bra spelning!

    SvaraRadera
  2. Oj. Låter som tunga tankar, skönt att det löste sig. Spelningen var super.
    Jag önskar jag hade en syjunta. Vi hade det på 70-talet och det var kul

    SvaraRadera