måndag 6 januari 2014

Sjuk och aptitlös...

... är mitt tillstånd just nu. Halsont - sus i huvudet och trött. Har ingen som helst aptit och har inte ätit någonting ännu trots att klockan är över 13. Bara druckit te och nu en kopp kaffe.
Måste verkligen jobba i morgon så detta får gå över fort som ögat.

Undrar om jag kan göra dom så tunna?

För att muntra upp min aptit har jag bestämt mig för att göra bananpannkaka till kvällsmat.
Vet inte vad en banan väger men hittade i MyFinessPals databas att en mediumbanan skulle innehålla 110 kcal. Tog den och ett helt ägg, en äggvita, 2 tsk kokosolja, 100 g hallon-blåbär och 100 g minikeso för två portionen. Det blev lite drygt 200 kacl/port. Får justera när bananen kommer hem för vägning men kan inte tro annat än att detta kommer att rymmas inom dagens 800 kcal.

Till förrätt blir det rökt bog med rotlåda och cholclaw.
Måste bara få i mig en itrim-gröt snart också.

Ska sy ihop min nya kofta som jag stickat efter eget mönster. Ber min gubbe ta en bild på mig i den och lägger ut den sedan bredvid en gammal förebild så man kan se skillnaden.

4 kommentarer:

  1. Usch inte kul att vara krasslig, krya på dig snabbt! Bananpannkaka = mums (speciellt om du gör efter mitt recept :))
    Ser fram emot ett kort på dig i din egna kreation!

    SvaraRadera
  2. Tack, tack! Bilder finns nu ute

    SvaraRadera
  3. Tack för recept. Måste provas men får först köpa kokosolja :)

    SvaraRadera