tisdag 14 januari 2014

Hälsouppföljning efter 12 veckor

En lång mötesdag är slut och det är jag med.
Mötet med Jenny blev bra och mitt mående är betydligt bättre nu än vid mitt första hälsosamtal.
Hade gått ner 12.1 kg i vikt och av dom är 11,2 kg fett. Har alltså lyckats behålla mina muskler till största del.
Nu är det 5 kg kvar (vägde 64.9 kg) till målvikt och från i dag väger jag inte längre min mat.
Från i morgon ska jag också äta två mål vanlig mat om dagen. Väljer frukost och lunch.
Till frukost ska jag ta en itrim-gröt som vanligt men lägger till en skiva hårt bröd med ett stekt ägg och grönsaker.
Morgondagens lunch blir pannbiff med sjögräsnudlar, broccoli, syrade morötter och sockerärtor.
Sjögräsnudlar innehåller bara 6 kalorier och 2 g kolhydrater/100 g och 1/4-dels påse (ca 75g) blir alldeles lagom som "pastasubstitut".
I morgon en vanlig arbetsdag och eventuellt träning på kvällen. Har återfått lite halsont och vet inte vad det tar vägen.

3 kommentarer:

  1. Grattis till en jättebra "fettviktminskning" :-D
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Grattis Cia! Superkul!
    Sjögräsnudlar? Låter spännande, var köper du dem?

    SvaraRadera
  3. På ICA - är ingen höjdare smakmässigt - smakar ingenting men knastrar gott mellan tänderna. Säkert gott som tuggmotstånd i sallader
    Tack för grattis!

    SvaraRadera