måndag 27 januari 2014

Och vad gör jag uppe mitt i natten?

svårt att ta bra bilder på sig själv
Ja, inte är det för att jag hostar. Det var verkligen MP jag hade, inte ett host sedan i går kväll. Ändå vaknar jag kl 3 och nu sitter jag med en kopp grönt te och inväntar nästa sömntåg.
Ni vet väl att vi har sömntåg som går med ca 1,5 timmars mellanrum (lite olika beroende på person).
Det gäller alltså att passa på att lägga sig när man blir trött på kvällen. Drar man på det kan det bli svårt att somna när man väl ligger där och perrongen är tom.
I går kväll var jag så trött att jag somnade vid 21 så det är inte konstigt att jag vaknar 3 men nu måste jag få ordning på sömnen.
Har min mitt-i -veckan-lediga dag redan i dag och har en hel del att göra så jag ska sova en stund till.

En sak jag ska göra är att tjuvstarta på mitt löpprogram - Spring 50 minuter efter 10 veckor. Har ju redan övat lite med ett eget koncept och kan springa 18 minuter i ett sträck nu men  börjar om med intervalllöpning enligt Runtastic. Programmet börjar egentligen den 3/2 med en minut löpning varvat med en minut PW i 20 minuter som första pass. Tänker springa på mitt eget löpband.

De sista veckorna har det verkligen blivit väldigt lite ombytt motion pg infektionen. Vardagsmotionen  har det dock gått finfint med. Vikten står still på 64,1 men jag kommer i byxor jag inte kommit i på lång tid. I går fick jag på mig mina gamla (30 år) hoj-åkarbrallor. Nu fattas bara HDn!
Tog ett bildbevis i spegeln. Det är svårt att få det bra tycker jag. Vi har ingen helfigursspegel i vårt hem, man kanske borde skaffa en?



2 kommentarer:

  1. Det där med sömntåg visste jag inte! Men det förklarar ju en del :).
    Häftiga brallor på en häftig brud! Så klart du ska införskaffa en helkroppsspegel nu! Även om det är svårt att ta kort på sig själv men strunt samma.
    Kul med joggningen! Hejja dig Cia

    SvaraRadera