torsdag 27 februari 2014

Fy vilken tråkig vinter...

... detta varit. När snön smälter bort så tidigt blir övergången till riktig varm vår så lång!
Jag fryser som en liten gnu och vill ha +15 grader ute på en gång trots att jag inser att det är lite väl mycket begärt i slutet av februari.
Man kan nog inte begära det på 7-8 veckor till.
Hur som helst är våren officiellt här sedan en tid då medeltemperaturen varit över 0 sju dygn i sträck. Nu finns bara sk bakslag.

Detta inlägg gör jag bara för att få visa en bild på syrener. Längtar så efter syrendoft och mjukt gräs under fötterna.


3 kommentarer:

  1. Älskar syrener, vi har en syrenberså, som inte är mycket till berså numera men ändå, det blommar så lila och fint och doftar underbart!! Vår doftjasmin har tyvärr rykt iomed vår tillbyggnad, den om nån doftade helt underbart och stod precis vid huset. Vi har en ny vid dammen nu men jag är inte säker på att den doftar lika gott, vi får se i sommar!
    M

    SvaraRadera
  2. Längtar också till våren! Bilden får mig att längta ännu mer :)

    SvaraRadera
  3. Mmm känner riktigt doften av syrener! När syrenerna blommar så är det den absolut bästa årstiden!

    SvaraRadera