måndag 17 februari 2014

Nya skor


Köpte ett par Mizuno Ultra Wawe 5 i dag.
Ingen i Uppsala säljer de Asics-skorna jag var sugen på och jag köper inga skor om jag inte får provspringa dom.
Har ett par Asics Gel Nimbus 13 sedan tidigare och de har varit bra då de är väldigt dämpade men löpkänslan blir lidande av det. De här kändes mycket bättre på Löplabbets löpband

Provar dessa hemma på löpbandet på onsdag och om de fortfarande känns bra efter det behåller jag dom.



I morgon ska jag prova på att gå till jobbet iförd mina gamla Asics-skor, löparkläder med jobbarkläderna över (vi har inte vit rock på sjukvårdsteamet som tur är). Sedan blir det en kofta och skaljacka över det.
På hemvägen löparkläderna på kroppen och i ryggan koftan, mössan och skaljackan. Arbetskläderna lämnar jag på jobbet. Går det bra kommer jag göra så här två gånger i veckan.

I dag hade vi Itrim-möte om motivation. Det var nog bra. De flesta av oss har gått ner så mycket i vikt att vi egentligen tycker att livet är ganska ok och har svårt att inte fuska. Vi fick prova på ryggsäckar med vår viktnedgång oc den som lyckats bäst hade gått ner mer än 26 kg. Suprduktigt!

Jag vägde som vanligt 4 hg mer än hemma 63,1 kg vilket är min officiella vikt. Roligt var att jag gått ner 1,6 kg fett och UPP 1 kg muskler på två veckot

4 kommentarer:

  1. Härlig viktförändring!
    Vågar man fråga hur långt du har till jobbet? Önskar jag hade möjlighet att motionera till jobbet och det gör jag väl lite sisådär förstås då jag alltid får springa ikapp tåget :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara 3,2 km så det är inte långt. När vi flyttar in i båten 1 maj blir det 6,3 km och då hoppas jag kunna springa det mesta av den sträckan
    Cia

    SvaraRadera
  3. Supersnygga skor!! Blir jätteimpad av att du ska springa hem från jobbet, tänk sån bra energikick det blir efter jobbdagens slut!!

    Jag har kollat lite på tunnelloppet, och är jättesugen, men det är så långt fram och man vet aldrig hur kroppen mår, men ska ta mig en funderare, vore kul!
    MariaG

    SvaraRadera
  4. Nej man vet inte hur kroppen mår - i värsta fall får jag stå bredvid och hejja på svärdotter och kompisar. Vi är ett litet gäng som åker dit. Ska bli kul (tror jag)
    Cia

    SvaraRadera