onsdag 26 februari 2014

Moti(vati)ons-taktik

Tur att det inte är de här jag har!
Jag har inte kommit så långt ännu att jag inser att man blir piggare av att motionera. Så när jag är trött efter jobbet händer det ofta att jag inte går och tränar som tidigare tänkt.
Utom i måndags då jag var dötrött och framgångsrikt hoppade till mig både bra humör, energi och en gåsfot.
Jag tror och hoppas att den långa samvaron med Itrim och mina duktiga gruppkamrater kommer att ändra på denna ovana.Tycker redan nu att min inställning till arbete kvällstid förändrats. Men det kanske har att göra med att det är ljust när jag kommer hem från jobbet.
Har kommit på ett sätt att motivera mig - jag skriver i att jag utfört mina motionspass i MyFitnessPal innan jag har gjort dom. Det blir betydligt surare att sudda ut det än att inte skriva in det. Särskilt när man ser vilken skillnad på vikten det gör.

Apropå gåsfot så är det mycket bättre i dag. Funderar allvarligt på att ta en lätt intervalljogg i morgon. Då en superlugn minut varvat med en lugn minut 10 gånger = 20 minuter. Det är inte mycket mer påfrestande än en promenad. Men dagsformen i morgon får avgöra.

6 kommentarer:

  1. Gåsfot...undra om det är det jag har, men jag skulle vilja kalla det gåsknä ;-) mitt sitter iof precis över knät, och gör ont när jag trycker men jag kan gå och springa utan att det känns allt för jäkligt...

    Snart är du där när du utan att reflektera över det bara klär om och motionerar, det kommer per automatik :-D iallafall ibland :-D
    Det här med att man alltid ser töntig ut på bild...jag tror bara det är en själv som tycker så....jag tyckte nämligen inte du såg töntig ut, bara smal och fräsch i träningsoutfit!
    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha det är ju ett klockrent sätt att få det gjort. Jag brukar planera innan veckan börjar och sen bara programmera in i hjärnan vilka dagar och vad för sorts träning. Sen går det på autopilot...
      Alla sätt är bra utom de dåliga =D

      Radera
  2. Tack Maria! Ska tänka på en dag som denna (när jag inte kan springa) nästa gång jag har ett motstånd mot att träna. Just nu är det så trist
    Cia

    SvaraRadera
  3. Ha, ha... det var ju en klockren taktik.
    Själv brukar jag bestämma innan veckan startar vilka dagar jag ska träna. På så sätt "programmeras" hjärnan och sen kör jag på autopilot. Alla sätt är bra utom de dåliga =D

    SvaraRadera
  4. Då jag har haft avbrott i träningen pga fot och förkylningar/bihåleinflammationer så har jag inte heller nått till det stadiet att man inte kan vara utan sin motion. Jag kämpar :)

    Prioriterar så lätt bort den i samband med att jag jobbar och får lite Alfons anda med jag ska bara, jag ska bara och sen hinner man inte.

    Pepp till oss. Nu planerar vi in motionen efter hur vi lever och mår.

    SvaraRadera
  5. Har gått en massa på båtmässan idag och knät håller!
    Pepp på oss!

    SvaraRadera