fredag 21 februari 2014

Fredag hela dagen!

Har jobbat som en galning och inte ens orkat blogga i går. Vädret har väl inte gjort att man blivit piggare heller.

Mina hovleverantörer - Forsa Hembageri - bäst i stan
Men nu är det helg och jag har gjort något som ger mig lite ÅGREN - köpt dinkel-surdegsbröd på ett bageri. Ska se om jag kan klara att ta bara en skiva till lördags- och söndags-frukost. Och då bara under förutsättning att jag vaknar sent så jag klarar mig på mitt lite inofficiella kalorimål.
Klarar jag inte det utan att bli fixerad vid att jag inte får äta mer (eller ännu värre gör det) så åker resten in i frysen till bättre tider.
Surdegsbröd är min huvuddrog!





 Har köpt silikonsmörjmedel till löpbandet också. Hoppas verkligen att det inte håller på att gå sönder för det är så dyrt med löpband. Dessutom är det ett litet h--vete att få dom på plats. Tror mitt väger ca 90 kg. Inget man tar på ryggen och slänger in till en reparatör på en kafferast precis.

I kväll går gubben iväg på fredagsmys till sina bästisar - två tjejjer som jag lustigt nog umgicks en del med för sisådär 25 år sedan. Sedan jag träffade Magnus för 14 år sedan har vi börjat umgås igen men jag låter dom ha Magnus för sig själva ibland så ikväll följer jag inte med. Tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar