måndag 3 februari 2014

Kikärtsbiffar = lång mättnad

Inte mina utan från fröken Loo´s hälsoinpiration
Åt kikärtsbiffar som jag gjorde i går till lunch i dag. Till dom rostade rotsaker och ajvar relish. Gott och väldigt mättande.
Faktiskt så mättande att jag inte behövde äta något mellanmål innan träningen efter jobbet.
Det blev en bit bar mellan den och Itrim-mötet istället och nu när jag kommit hem en pepparkaksbar. Dagen tickar in på lite drygt 900 kcal.

Möte nr 6 handlade om motion och vi 5 närvarande hade alla kommit en bit mot bra form. Särskilt imponerad var jag av en som aldrig sprungit förut som sprang 6 km både lördag och söndag!

Själv tog jag mig 2,5 km på intervallen 1 min löpning/1 min PW i dag. På torsdag blir det 2 minuter varannan springintervall så då blir det 27 minuter. Inte särskilt imponerande men jag hann inte springa mer än detta innan mötet. Det är också precis det jag skulle göra enligt mitt löpprogram.
Nu börjar snön smälta undan så jag funderar på att springa utomhus på söndagarna när jag är ledig i dagsljus.

Vikt på Tanita 63,7 kg (alltid 4 hg mer än hemma). På sista månaden har jag blivit av med 3,8 kg fett och vunnit 1,4 kg muskler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar