söndag 23 februari 2014

Två pass i en smäll

Hur gör man för att inte se så töntig ut??


Provar Endomodoappen nu och har startat en träningsplan för nybörjare som ska leda till 5k på ca 30 min i juni. Det är 3:e planen jag startar. Hoppas den här känns bättre än de andra. Tror det, den verkar vettig. Går kanske in på Asicsplanen till 10k efter semestern.
Hade egentligen första passet i fredags men då började jag få migrän så jag avstod.
Låg alltså ett pass efter i dag när jag ställde mig på löpbandet.
Brukar titta på datorn samtidigt som jag springer och i dag satte jag på Marathons TV-serie Spring
Blev så inspirerad att jag tog två pass på en gång så nu är jag i fas. Det är intervallpass som jag kör med lite lägre pace än man ska för att kompensera för att det är lättare att springa på band.
Hade kunnat springa ute i dag då det är fint väder men jag vill springa i mina nya skor - älskar dom!
Nu känns Asics-skorna klumpiga och okänsliga.
Undrar om maken märker om det kommer ett par till in i familjen. Då kan jag ha ett par utomhus :)
Så här ser de nya skorna ut



EDIT: det blev ett par nya skor från keller-sports till en kostnad av bara 800 kr (600 mindre än dom andra!)
Sprang också in mina sommarlöparshorts som kom i går från Wiggle
Det blev 6 km på ca 50 minuter och av dom småjoggade jag ca 20 min.


Godare än det ser ut. 6 gram riven dansk stinkost gör susen!



Innan passet tog jag en surdegsmacka. Jag är faktiskt inte alls sugen på att äta flera så det här går nog bra. I alla fall så länge jag inte är trött eller sjuk.
Nu kaffe och fortsatt tvätt av sprayhood.
Vikt i dag 61.5 kg vilket är på grammet samma vikt som jag hade för exakt 32 år sedan när jag skrevs in på förlossningen för att föda dagens födelsedagsbarn!!!

4 kommentarer:

  1. Grattis till vikten! :)
    Du är ju tusan snart i mål! Bra jobbat av dig.

    Är lite sugen på tunnelloppet men det är lite för långt för mig. Har svårt med asfalt dessutom... funderar lite till på det men det vore tusan så roligt!

    SvaraRadera
  2. Tror att tunnel-loppet blir riktigt kul - och en utmaning. Det blir nog några riktigt sega backar tror jag.
    Det är möjligt att jag tar några kilo till när jag ändå är på gång. 58 kilo lagom till 58-års-dagen?!
    Cia

    SvaraRadera
  3. Oj, vad seriös du är min din träning... TOPPEN!!!
    Att springa på löpband har aldrig varit nåt för mig, jag blir så lätt uttråkad men det klart... när man tittar på en dator får man ju tiden att gå snabbt :)
    Älskar att springa ute i de flesta väder och utan musik. Alla är vi olika...
    Duktig är du som bara äter en smörgås, det hade jag aldrig klarat ;)
    Ska pröva sån där mörk choklad proteinbar nån gång nu när du säger att de är goda.

    SvaraRadera
  4. Lena
    Kolla bara så du får de nya barerna. De gamla på 130 kcal var inte lika goda. Jag måste ha ramar för att sköta mig både med mat och träning. Därav träningsplaner. Och lopp!

    SvaraRadera