tisdag 18 februari 2014

Det är något med mig och statistik

Jag har alltid älskat statistik, planer och tabeller. Så nu bjuder jag på ett tips till om coachning via nätet:


Går inte så bra att fota av skärmen men lite syns nog
Det finns en hemsid My Asics där man kan få individuellt anpassade träningsplaner där de tar hänsyn till hur du långt du kan springa nu,  vilken tid du springer det på och vilken ålder du har.
Sedan ska du skriva in vad du har för mål, vilken sträcka och på vilken tid samt om du vill träna 2, 3 eller 4 gånger i veckan.
Efter det får du ett individuellt anpassat tränings-schema som under resans lopp anpassas om du går långsammare eller fortare framåt.
Verkar suveränt tycker jag så nu har jag lagt upp en plan som börjar 15/4 (dagen efter att nuvarande plan slutar) och som mynnar ut i 10K den 15/9. Två gånger i veckan vill jag springa och de har fått avgöra vilken tid de tror jag klarar det på (01:07:32)

Nu får vi se hur det går att fullfölja planen om vi får långsegla med tanke på att det blir många varv per kilometer på en segelbåt . Men vi ska väl lägga till ibland också :)
Har ju tagit i ordentligt då loppet är mer än 2 månader senare så det finns mycket extratid att ta av.

Vikt idag 62,3 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar