tisdag 25 februari 2014

Svansträck och gåsfot

I morse på väg till jobbet såg jag ett svansträck på väg norrut. Det blev en härlig påminnelse om att våren är på väg.

På nätet letade jag upp att jag drabbats av knäåkomman gåsfot - typiskt att drabbas av något så fånigt.
Det finns en liten slemsäck, bursa, på insidan av knät som blivit inflammerad pg för mycket påfrestning. Terapin är antiinflammatoriska läkemedel, nerkylning, naprapatmassage och VILA.
Men jag får värk när jag vilar! När jag går har jag inte alls ont.

Ja, ja - det är bara att ge sig. Att vara äldre är en fördel för det mesta men inte i detta fall. Det tar längre tid att läka - å andra sidan är man van att ha lite ont här och där utan att bry sig.


Ser väldigt bra ut så här på avstånd - men ska bli ännu bättre!


I morgon en vanlig arbetsdag och på torsdag har jag veckans lediga dag.

Då ska jag slipa och lacka mahognyplattor som sitter vid nedgången på båten. Dom blev inte så bra sist så det blir till att göra om.
Vi har en verkstad med ett lackrum som kan användas till sådant.
Ska bli kul att starta med båtbygget igen nu när jag i alla fall inte får träna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar