lördag 22 februari 2014

Zuccini-lasagne

Den nya mustigare chokladbaren - som praliner
Till middag i dag gjorde jag zuccini-lasagne ur Itrims blåa kokbok. Hade tyvärr ingen vitlök hemma men den var god i alla fall. Gjorde dubbel uppsättning vilket ska betyda 4 portioner men jag måste säga att Itrims portioner är alldeles för stora för mig. Tog 2/3-dels portion och blev övermätt.
Nu har vi 2,5 Itrimportioner över vilket för mig betyder 5 luncher. Bra! Ska addera lite vitlök till dom också.
Kanske vekar konstigt att jag som äter så må portioner och aldrig tar om (har aldrig gjort) har blivit överviktig. Men om man ser ur många gåner/dag jag stoppar något i  munnen är det inte förvånande alls. Lite och ofta har alltid varit min melodi.
Köpte på Itrim i går den nya Protein chokladbaren - den är så god att vi delade på en som fikabröd i dag. Helt klart värd att prova.

För övrigt har det varit en skitdag med migrän. Har i alla fall orkat tvätta och skura kök samt smörja mitt löpband.

Hoppas det är bättre imorgon. Då ska jag springa på löpbandet. I dag har jag bara gått på det för att fördela smörjningen.
 I morgon fyller min son 32 år och vi ska gå på indisk restaurang. De har buffé med mycket grönt också så det går fint att få till en HF-.
Har också beställt en tårta och bestämt mig för att ta en bit. 100 gram är 295 kcal. Ska försöka få in det i dagsransonen. Har som mål att ligga kring 1000 kcal/dag och aldrig över 1200, inte ens på kalas.

I Uppsala smälter den lilla onödiga snön som kommit de sista dagarna nu bort fort. Vårfåglarna sjunger och det är ljust när jag går till jobbet och går hem. Men det blir mörkt så snart jag är hemma. Längtar tills sommartiden börjar - den extra timmen man får ljus på kvällen gör så stor skillnad för energin och viljan att aktivera sig när kvällsmaten är uppäten.

3 kommentarer:

  1. Blä för migrän, hoppas du sov bort den över natten! Chokladbaren ser supergod ut, kanske får köpa en låda, alltid bra att ha!!
    Ni får ha det trevligt på restaurangen!
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Tack Maria. I dag är allt toppen.
    Köp chokladbaren - den ska jag ha istället för bullar, kakor och chokladkakor till fikat i sommar. En halv räcker som "kaka"
    Cia

    SvaraRadera
  3. Håller med om att chokladen var god!

    SvaraRadera