onsdag 19 februari 2014

100 dagar kvar till långsegling och det går galet bra nedåt på vågen!

Om vi får ledigt som vi vill är det i dag bara 100 dagar kvar tills vi startar (eller i alla fall kan starta) vår långsemester ombord.
Tyvärr får vi nog vänta någon månad till innan vi vet hur det blir.
Men vågen ger bestämda besked redan nu och det går galet bra nedför. Vikt i dag 61,7 kg

Jag som jobbar som onkolog (cancerläkare) har tidigare när det gått så här bra nedåt börjat äta mycket igen för att se att framgången inte beror på att jag har fått cancer (man blir lite idiotisk ibland). Det har det inte varit utan jag har snällt gått upp allt - och lite till.
Nu är jag lite förtröstansfull och dygnets nedgång på 0,6 kg beror nog på att jag inte hade någon lagad lunch i går utan åt en Itrim Couscous provencal och kerso med hallon till efterätt..
Och så frös jag häcken av mig på vägen hem och det har man ju hört - man bränner mer kalorier i kyla.

Så här ser det ut på XXLs hemsidag



I dag har jag min lediga dag och den ska utnyttjas ordentligt.
Lång frukost är det tänkt följt av löp-pass i nya skorna. Sedan lite städning innan jag och sonen åker till IKEA för att beställa och betala en soffa han och svärdottern ska få som gemensam fördelsedagspresent.
Ska också åka till XXL och se om de har ett HH merinounderställ på varuhuset. Det är ett underställ med fiberinsida och ullutsida som ska vara bra vid medel till hög aktivitet i kyligt väder. Något som uppenbarligen behövs. Det var ett väldigt bra pris på det på hemsidan så jag kan ju beställa det därifrån om jag inte hittar det i affären.
Ni som springer ute nu - vad har ni på er???






Ska bli väldigt skönt med en ledig dag. Känner att jag fortfarande är lättstressad så när något extra händer tar jag åt mig det väldigt. Just nu har vi på jobbet fått en katt som mist sin matte på halsen. Det är alldeles ensamt och vi går till lägenheten och matar. Fick i går kväll kontakt med vårt katthem som sa att de kan ta henne när de hittat ett jourhem. Tycker så synd om katten som är alldeles ensam i lägenheten men kan inte ta henne själv då vår katt (som är en gammal vildkatt) skulle bli väldigt sur.
Har lovat att bekosta vacciner, märkning och kastrering om det behövs. Katthemmet Samvetet gör ett jättefint jobb men behöver lite ekonomisk hjälp.

3 kommentarer:

  1. Har också hört att merinoullen ska vara toppen till att ha i underställ, men är lite snål.
    Jag springer i nån typ av fodrad löparbyxa, tycker den är dåligt fodrad så jag har ofta långkalsonger vanliga i bomull under, sen långärmad löpartröja, och en till över som går upp i halsen och sen en vinterlöparjacka som står emot vind och lite nederbörd över den, mössa gärna med skärm som går ordentligt ner över öronen, och förstora vantar, är det riktigt blåsigt har jag en palestinasjal runt huvudet/munnen men brukar få ta av den och knyta runt midjan...sen har jag ju benvärmare :-) för jag hatar att få in grus/småsten/flis i skorna, jag är skitsnygg i min outfit som INTE är färgmatchad :-D haha

    SvaraRadera
  2. Ujuj, förstår att jag frös igår. Hade bara lite tjockare tights, en kortärmad funktionströja , en lite tjockare löparjacka och en funktionsmössa på mig. Tog efter ett tag en skaljacka på mig och då frös jag inte på överkroppen i alla fall. Lärdomar!
    Cia

    SvaraRadera
  3. Förstår att du kan bli lite "nojjig" med tanke på ditt yrke, yrkesskador får vi alla på olika sätt :)
    Är det kallt, -5 eller kallare, har jag ett underställ typ Craft under löpartightsen, på överkroppen Craft underställ men kompletterar med en varmfodrat väst över skaljackan.
    Är det varmare än 5 minus har jag inga underställskalsonger eller väst, jag blir väldigt varm av att springa.
    //Malla

    SvaraRadera