onsdag 19 oktober 2016

Vecka 1

Veckan har matmässigt gått bra. Är inne i lunken där hunger inte är något stort problem.

Rent känslomässigt är det värre. Mina "gå in i väggen symtom" har blivit mycket värre. Sover dåligt och har dåligt minne. Är smått förvirrad, nyss letade jag efter glasögonen som satt på näsan.
Kanske har jag motat dessa symtom med mat tidigare och nu när jag inte kan de så blommar dom ut??
Vem vet och skit samma . nu gör vi något åt båda sakerna. Jag ska lära mig att inte använda mat som medicin och se till att jag blir stabil igen.
Det ska nog gå bra.

Första veckan gick jag ner 2,3 kilo. Tyvärr under mitt rekord från 2013 då det blev 2,7 kg.
Men jag är väldigt nöjd över att nu väga 75,7 kg.
Nu slutar jag med dagliga vägningar och går in för veckovägning i stället.

Nu ser jag fram mot nästa vecka då jag ska vara ledig. Ska ta tag i hemmet som jag inte orkat med på sista tiden och sy, sy, sy. Handarbete är lugnande. Dessutom är det kul att få pimpa en hel husbil!
Kan också hinna med träningen på ett annat sätt. Nu blir det bara två gånger i veckan.

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att dina "gå-in-i-väggen-symptom" lägger sig, inte kul alls ju!
    WOW vilken viktminskning, så kul, och så peppande!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul. Och så klart det blev att jag använder mat som lugnande medel. Är det stressigt och jag inte kan få tröstemat sp blir det allvar. Nu två arbetsdagar och en jour fram till 9 på lördag morgon - sedan vila, träning och pyssel

      Radera