måndag 31 oktober 2016

Segt

Magnus är fortfarande dålig och vikten går ner ett hekto per dygn. Allt känns lite segt utom tillverkningen av lappfilten som flyter på finfint. Om en eller två dagar är alla lappar klara och ska virkas ihop.

Eftersom Magnus är dålig har jag fått ägna mig åt båten ensam. Har fått ner förseglet men kunde inte ta storen då det blåser för mycket.
Vintern är också på gång med en klass 2-varning 10 mil norr om oss. Snöfall upp till 4 dm ska det komma enligt SMHI. Båten måste mastas av och upp på land innan sjön fryser. Vi hoppas att det är någon månad dit. Oavsett får jag försöka hitta andra än gubben som hjälp. Masten väger över hundra kilo så jag bär den inte själv.

Dubbdäcken måste också på så i morgon förmiddag ska jag hämta dom och försöka hitta någon som kan sätta på dom.

I morgon är min sista dag med VLCD. På onsdag får jag äta en HF-. Tror att det blir rostade rödbetor med lätt-chevre och en vanlig blandsallad som knytnävar och kyckling som handflata (protein)

Vikt i dag
73.5 kg

2 kommentarer:

  1. Stackars Magnus, lider med honom!
    Ja fy vilket väder det är på ingång, hit verkar det dock inte komma, men regnet öser ner och om några dagar skulle det frysa på, kan bara tänka mig hur halt det blir då!

    Hoppas verkligen du hittar nån som kan hjälpa dig med både båten och däcken!

    Krya på Magnus! Hoppas på bild på filten sen!!

    SvaraRadera
  2. Bild kommer. Det är köer runt kvarteren för däcksbyte nu. Vet en på landet som kan utföra det för 150 :-. Mina handleder är för svaga för att kunna byta själv. Det blev så efter frakturerna.

    SvaraRadera