torsdag 27 oktober 2016

Misär

Har proppat Magnus full med morfin, antiinflammatoriskt och allt som ska motverka biverkningarna av morfin och antiinflammatoriskt. Det är extremt synd om honom, han är inte den som brukar klaga

Hemmet är mer än någonsin i misär med stolar i snitslad bana och kuddar och filtar överallt. Han måste ändra läge med jämna mellanrum och sover omväxlande sittande i fåtöljer, soffan och stående på knä i sängen.

Det är bara att "gilla läget". Laga mat till honom och underlätta så gott jag kan. I går fick han spagetti carbonara och i dag blir det gratäng på falukorv och den överblivna spagettin. Brer smörgåsar åt honom och sörjer att jag inte själv få ta en. Min drog, mitt allt är förbjudet.

Får se hur det blir med min planerade tur med husbilen nästa vecka. Är det så här illa kan jag inte åka iväg.

Ska göra det bästa av saken och åka till Itrim för att handla mer påsar och till garnaffären för att handla garn till denna lapp-filt. Sådant gör mig glad.

Törs inte vara borta från hemmet så länge för en gång låg han på mage på golvet när jag kom. Då hade ryggen låst sig helt och hållet och det var nära att det blev ambulans in den gången. Fick omboka gårdagens träning och PT-konsultation i går också

Vikten är också seg. Ett hg ner per dag har det blivit senaste veckan.
I dag 73.9 kg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar