lördag 15 oktober 2016

Om vikten av vikten

Just nu är vikten av vikten stor. Detta för att vikten är stor och besvärar mig i sig. Känner mig obekväm i mina kläder. Drar i tröjan när folk är omkring så den ska se så lite korvskinnsaktig ut som möjligt och det är ju ett tecken på skam.
Skam att jag återigen inte kunde hålla mig till den smala vägen utan lät mig falla in i mack- och bekvämlighets-träsket.
Men det gjorde jag och nu gör jag något åt det så nu är det dags att sluta skämmas.
Som vanligt tror man inte mig när jag berättar att jag gått upp 15 kg på 1,5 år. Måste vara duktig på att dölja eller så har de dåligt minne.

En keton - så eftertraktansvärd!
I min ålder (faktiskt precis 60) är också vikten viktig för att skydda lederna, senorna och musklerna från överansträngning. Dom har gjort sitt jobb fint i över 21000 dagar men när jag kommer upp i denna tyngd brukar det gnissla.

Just nu är det högra hälsenan som för första gången gett upp. Läste på i går och tyvärr brukar det inte vara en inflammation så NSAID hjälper inte. Vila - skoinlägg och stretch ska det vara.

Det ger mig bara möjlighet att träna styrka på Pulspassen men jag brukar faktisk komma upp i högre puls då än på konditionsstationerna.

Sov dåligt i natt, vi tar det sedan. Vaknade med migrän och är väldigt trött.

Har i alla fall startat ketosen och vägde 76.6 kg i dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar