tisdag 18 oktober 2016

Kardemumma är mumma

Pimpar påsgröten med kardemumma på kvällarna. Den blir så god. På jobbet blir det kanel - också gott.
Vet av erfarenhet att det bara är gröten och Couscous Provencal av alla gamla påsar som jag klarar i längden. Har hittat en ny, Paella, som går bra också just nu i alla fall.
Kan bli lite enformig särskilt som jag tänker köra varierat (två handfast- och två itrim) ett bra tag efter rivstarten.
Har faktiskt inte planlagt det här viktmässigt. Ska träffa Amanda igen om tre veckor och lägga upp en plan för resten av tiden.

Gjorde ett pulspass i går och det gick bra. Gick ner i The Basement och gjorde lite övningar också - super!!
Hälsenan krånglade inte alls men jag aktade mig för att skutta för mycket. Är rädd att få hälseneruptur som betyder operation och långt rehab.

Har börjat varva upp igen, alltså vaknar mitt i natten flera gånger och känner mig orolig. Vet att det är en varning för att gå in i väggen. Det är också en orsak att jag började Itrimma igen. Fysisk aktivitet lugnar vilket är bra. Får se om jag tar ledigt några veckor. Min chef har kontaktat företagshälsovården för att jag ska få hjälp innan det blir så illa som det var tidigare. Jag var sjukskriven pg utbrändhet när denna blogg startade så jag kan gå tillbaka och se hur det var då. Inte kul.

Nu något roligare. Såg 75 kg i dag, närmare bestämt 75,9 kg. Minus 2.1 kg hittills och en dag till innan vecka 1 är över

2 kommentarer:

  1. Ja för sjutton ta tag i varningsignalerna innan du är där igen, jättebra!
    Så roligt med tappet på vågen, sånt inspirerar verkligen, jag funderar på att köra påsvarianten jag med, men har svårt att bestämma mig, samtidigt vet jag ju att det fungerar....blev peppad när jag såg att du "orkar" köra påsar....hm, funderar vidare!

    SvaraRadera
  2. ska vara borta i två veckor från nästa vecka. Och denna vecka ska jag försöka ta ut lite övertid om det går.
    Påsarna är tjatiga men det går bra annars

    SvaraRadera