torsdag 1 januari 2015

Fit for fight - not!

Min blir inte en kofta utan en tröja
Det blev som jag trodde ett nyår nedbäddad i fåtöljen. Te med honung istället för champagne.
Men just det att inte vara på fest bekymrar mig minst.
Jag sov 13 timmar i sträck och vaknade inte ens av nyårsraketer eller att gubben kom hem och lade sig.

Tyvärr är det inte bättre i dag. Jag blir uttråkad och frustrerad av att inte orka göra något (vilket är ett friskhetstecken) I morgon måste jag vara frisk nog för jobbet. Det är extremt mycket att göra när det är så många helgdagar.  Patienterna är ju inte friskare för det och allt arbete ligger kvar och väntar på mig om det inte varit så akut att jouren behövt titta på det.

I dag blir det ännu en dag i soffan eller fåtöljen med någon film på datorn och stickningen i handen. Just nu gör jag dels en mössa till Magnus och en tröja till mig. Tröjan ser ni på bilden men jag gör den lite vidare då det blir varmare. Garnet är ett som skiftar mellan mörkblått och turkost så tröjan blir lite randig.


1 kommentar:

  1. Nej vad tråkigt att vara sjuk, nyår eller inte, att vara sjuk är aldrig roligt :-(

    Tröjan är jättesnygg, du stickar inte på beställning?

    Ha det gott/MariaG

    SvaraRadera