onsdag 14 januari 2015

18-månaders-uppföljning



Jaha, då träffade jag i går min hälsorådgivare Jenny på Itrim. Och som jag befarade hade ja inte gått ner ett gram. Men midjemåttet var 3 cm kortare och muskelmassan var betydligt större så någon nytta gör i alla fall träningen.
När vi satte målsättningen så klämde jag i med 60 kg om 3 månader. Det blir 2 kg/månad. Förra året vägde jag ungefär som nu vid denna tid och lyckades ju ta mig ner till 60 i april.
Bestämde mig för att använda varierat som metod (2 måltidsersättningar och 2 HF-) men var lite osäker om det var så jag gjorde för ett år sedan.
Men nu på morgonen kom jag på att jag hela tiden använt mig av MyFitnessPal , en superbra site om man vill ha koll på vad man sätter i sig. Och se, jag gick tillbaka till förra året och kan konstatera att jag åt varierat och höll mig på kring 1000 kcal/dag under den tiden (varierade mellan 800 - 1250)
Så jag har ett riktigt facit där det till och med står exakt vad jag åt och hur jag tränade!
Så skönt!



 I måndags tränade vi för första gången sedan jag blev sjuk. Vi hade PT och hon körde ovanligt hårt med oss så vi har rejäl träningsvärk i dag.

För övrigt består livet av arbete. -nu väntar de sk oxveckorna - en räcka av veckor då det är långt mellan kalasen och förråden av färsk mat började sina för de som levde i det gamla bondesamhället.
Vi har ju en resa att se fram emot som tur är!

Vikt i dag 65.4 kg

3 kommentarer:

  1. Skönt med en plan, och stöttning från Itrim :-D du kommer klara viktminskningen galant!

    M

    SvaraRadera
  2. Planer är bra. Det kommer gå bra!

    Härligt med en tufft pass där man blir peppad hela tiden av en PT :)

    SvaraRadera
  3. ja nu känns det som det kan gå vägen - och en PT är guld värd

    SvaraRadera