lördag 3 januari 2015

Bakslag x 2

Det gick inte att boka surflektioner för att förhållandena i januari är sådana att det brukar vara olämpligt för nybörjare att ge sig ut. Men vi var välkomna till skolan när vi kommer ner så får vi se om det kanske går ändå. Det var tråkigt men ingen katastrof då det finns så mycket annat att aktivera sig med.

Värre är att jag har fått urinvägsinfektion med frossa och feber. Det började i går kväll och i dag kl 5 på morgonen fick jag sådan frossa att jag var tvungen att gå upp ur sängen. Sitter nu med massor av fleece och filtar på mig och väntar på att Alvedonen ska kicka in så febern går ner. Tyvärr tror jag inte att den hjälpe då det var över en timme sedan jag tog den och inget har hänt ännu.

Som doktor har jag lyckligtvis ett ganska stort apotek att välja ur och jag har valt ett bra antibiotika mot infektioner i urinvägarna. Det brukar ta några dygn innan man blir bra tyvärr. Om man tagit rätt medel vill säga.

Det är extra tråkigt att vakna sjuk i dag då familjen har biljetter till Hobbitfilmen och skulle gå på indisk restaurang i dag. Jag hade satt väckning på 08.30 för att gå på bootcamp också.
Jag blir lycklig bara jag orkar sitta upp och sticka eller något i dag. Just nu känns det väldigt visset.

4 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt med urinvägsinfektion :-( hoppas verkligen den ger med sig, tur du hade antibiotika hemma, annars kan det ta tid om man ska boka läkartid och få utskrivet rätt medicin, som du vet ;-)

    Ja nu räknar vi ner till semestern, härligt det ska bli!

    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja, det där med att boka tid hos doktor...
      Men det var inte läge med någon tidsbokning kl 5 en helgmorgon. Då hade det varit akuten. Har fått skit på FB från kollergor för att jag inte åkte in och tog en odling och fick lite mindre brett antibiotika utskrivet som man ska. Och visst gjorde jag fel - nästa gång ska jag se till att ha ett odlingsrör och smalare antibiotika hemma så jag kan vara min egen duktiga doktor.
      I dag är jag betydligt bättre!
      Cia

      Radera
  2. Hoppas det inte är influensan du åkt på. Den är tydligen överjävlig i år. (Fast det vet väl du om någon ;) )
    Krya på dig nu. Viktigast att du blir frisk och får energi tills dess ni åker iväg på er resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för krya-hälsningar!
      Det var en simpel njurbäckensinflammation som svarade fint på antibiotika. I dag mår jag hyfsat. Jag tog faktiskt influensasprutan i år med tanke på att jag inte ville vara sjuk på resan bla. så den ska jag nog slippa
      Cia

      Radera