tisdag 30 december 2014

Fit for fight!

Min träningsvärk från helvetet börjar klinga av så smått. Men i går var den hemsk så jag visste inte om det skulle gå att genomföra vårt PT-pass. Det
bästa botemedlet mot träningsvärk är träning sa Sofia glatt och viss gick det att träna. Det enda jag anpassade var kettelbells-vikten vid knäböjarna.
Kändes riktigt skönt efteråt att jag inte bangade.

Innan träningen i går så gick jag förbi Alewalds och köpte en skaljacka för vinteraktiviteter. Har aldrig haft någon utan har använt en bomullsannorak som jag blir alldeles för varm i.
Och när vi åkte långfärdsskridskor i torsdags hade jag på mig min vårrustningsjacka som varken andas eller är vattentät. Och som är vadderad.

Jackan jag köpte var en Bergans Trolltind men en massa finesser som är bra att ha. Bland annat har den en stor, styv skärm så det inte ska snöa på mina glasögon. Dessutom finns det fastsatt på en tamp i en av bröstfickorna en putsduk för googles! Huvan är så stor att man kan ha en hjälm under den och i armhålorna finns det dragkedjor för vädring. Om jag hamnar under en lavin eller åker bort mig kan man också hitta mig via en Reccon-reflektor som finns insydd i plagget. Är nöjd med köpet så här långt, gick till jobbet iför den i dag.

Som vanligt är jag inte på topp vid nyår. Vaknade med halsont och huvudvärk i dag och tog en timmes extra sovmorgon. Hoppas kunna sova riktigt länge i morgon och vakna frisk då vi är bortbjudna på nyårskalas. I värsta fall får jag väl kravla mig dit och åka hem när jag inte orkar längre.
En sak är jag helt säker på; det blir år 2015 oavsett om jag skålar vi 12-slaget eller inte.

Gott Nytt År!!!


1 kommentar:

  1. Wow vilken jacka, låter nästan för bra för att vara sann!!

    Gott nytt år!

    MariaG

    SvaraRadera