måndag 5 januari 2015

Varm och torr vinter

Man kan sätt stighudar i ett snabbfäste på dom. Avancerat!
Nu har Magnus och jag gjort vad vi kan för att ni som inte gillar snö och kyla ska få en bra vinter: Vi har skaffat både nya långfärdsskridskor och beställt nya turskidor.
Vi ville ha skidor som fungerar i ospårad terräng så ett par äkta norska fjälltursskidor är på väg till oss. Valde ett par som är ganska smala så att det går att köra i spår också då det förmodligen är det vi kommer att göra för det mesta.

I dag har jag jobbat men känner av infektionen mer i dag än i går. Hade inte mer än två tabletter av den första antibiotikan och chansade på att den annan snarlik skulle fungera lika bra men inte. Fick skriva ut mer medicin som hämtades på apoteket på hemvägen. Nu hoppas jag att jag är bra i morgon då jag ska på bio och indisk restaurang med min som och svärdotter

Hur det går med maten? Jo, hittills bra men det var inte långt till att ta en macka nyss. Stoppade mig och ska nu koka lite couscous provecal till middag. Efter det får jag äta något litet till kvällen - kanske keso och bär, hårt bröd och ½ burk makrill eller en Itrimgröt. Vi får se vad det blir.

Träningsmässigt är dagen lugn. Var tvungen att skjuta upp PT-träningen en vecka och be Magnus hämta mig med bilen från jobbet då jag däckade igen. Men jag gick i alla fall till jobbet 3,2 km. Alltid något!

PS. I morse vägde jag 66,1 kg! DS.

2 kommentarer:

  1. Tack för att ni ställer upp och säkrar en snöfri vinter! ;)

    Nä skämt och sido. Trist för alla som tycker om vintern men själv tycker jag det är urskönt att kunna gå stadigt :) Med mamma i rullstol är det också skönt med snö och relativt isfritt.

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra om man drar barnvagnar och rullstolar och i dag hittade vi is att åka på så det är inte helt hopplöst!
    Cia

    SvaraRadera