fredag 2 januari 2015

Fit for jobb

Har i dag arbetat. Det var som jag trodde mycket att göra men nu när jag är hemma och har 2 lediga dagar framför mig känns det som om jag bara hoppat in på jobbet en stund.

Var efter jobbet ner på Itrim och köpte med gröt och couscous provensal. Äter gröten nästan varje morgon då jag håller mig mer mätt på den än på det mesta annat. Couscousen har jag att ta till när jag inte har köpt någon lunch. Har alltid en påse morötter i kylen på jobbet också att ta till.

Nu har ALL snö smält och isen har gått upp på vår mälarfjärd. Jättetrist nu när jag fått skridskor och allt. Hoppas kylan kommer tillbaka. Det blev så mörkt utan snön också.

Tjohoooo! Här kommer jag!
Om tre veckor är vi på Kap Verde. Kollade igår vad som fanns att göra på Sal som ön heter och det var en hel del.
Bland annat ligger surfskolan bara 50 meter från hotellet och man kan boka surfkurser. Ska ta en på 4 timmar. Sedan kan man hyra beachbuggs, cyklar, mopeder, hästar och åka med på snorkel och dykturer. Tror inte att vi blir sysslolösa.

Vikt i dag 65,3. Den ska alltså på 10 dagar ner minst 13 hg. Kan gå :)

1 kommentar:

  1. 13 hg fixar du!

    Ska bli kul att läsa vad du tycker om Kap Verde. Varit på väg dit i flera år nu...

    SvaraRadera