onsdag 7 januari 2015

Men hallå...

I min biopåse + lite lakrids!
...vad håller jag på med? Trots att jag inte är lika sträng mot mig själv som några av mina med-bloggerskor så trillar jag dit (eller är det därför?)

I går blev det en påse biogodis på säkert 750 kcal som jag mumsade i mig direkt efter en buffe som bestod av 1,5 HF-

Kanske måste jag göra som de andra och gå över på ett pås-liv helt och hållet de dagar jag tänkte vara mer strikt. I dag blir det i alla fall bara påsar för jag har ingen annan mat att ta till.

Sedan i våras har jag jobbat 80% efter min sjukskrivning men i dag går jag upp på 90%. Det betyder att jag är ledig på onsdag eftermiddag och för att det ska pasa verksamheten på mitt arbete jobbar jag mellan 9-13. Alla sköterskor kommer in från sina patientbesök vid 12 och behöver få mina synpunkter och ordinationer då så 8-12 går inte. Vilket passar mig fint för då får jag en liten sovmorgon samtidigt som jag kan göra något på eftermiddagen.

I dag tänker jag gå och träna på PC. Ett lugnt styrkepass men en del lugn löpning på slutet. Går fortfarande på antibiotika och är inte helt bra vilket oroar mig lite.

Men först Itrims gröt, mandarin/päron till mellis, Itrims couscous och morot till lunch, mandarin efter träningen och sedan Itrim-gröt till middag.

Har inte vägt mig i dag heller.

3 kommentarer:

  1. Oj då, ja inte hela världen förstås, men för mig gäller allt eller inget, när jag måste ta tag i "livet" så måste jag bryta mitt ätbeteende, mina ätvanor helt, nån vecka eller så annars är jag hemsk med att fuska....men det är ju jag det ;-)

    Hoppas du hittar fokus :-D
    M

    SvaraRadera
  2. Om man kan unna sig vid enstaka tillfällen så är det ingen fara. Hoppas filmen var bra och du njöt av godiset!

    SvaraRadera
  3. filmen var bra om man gillar äventyr med slagsmål. Unna sig är viktigt men inte just nu

    SvaraRadera