söndag 6 april 2014

Det är som förgjort...

...vi har väl aldrig varit så sjuka som i år.
Nu ligger min man platt med en riktig dunderinfektion med hosta och feber.
Jag blev faktiskt lite glad först när han blev sjuk för då förstod jag att min nästäppa och trötthet inte var pollenallergi utan en förkylning. Men nu tycker jag synd om honom.

Helgen har varit lite tråkig då jag inte törs vara ensam i båten efter att jag fick ryggskott i torsdags. Det blir ju lite knepigt om ryggen låser sig när jag är uppe i båten och ingen som kan bära ner en
finns där.
Vi har alltså mest varit hemma och städat, tvättat mm som man kan göra med en rygg som inte går att lita på.
I morgon jobb för mig men inte gubben. På kvällen ska vi (eller bara jag) till vår båttillbehörsaffär på specialvisning med prisavdrag för kryssarklubbare. Vi har massor som ska köpas - allt från färg till botten till säkerhetsprylar som nödbloss och lampa till livbojen mm. Det är mycket man bör köpa till en båt som man inte vill använda.

Det roligaste jag gjort denna vecka var att leta efter en sommarkappa. jag har inte hittat någon jag vill ha ännu men det är inte storlekarna som är för små. Har 36-38 nu. Vikten håller sig också fint på 59,5 kg.
Nästa vecka blir nog roligare än den här.

2 kommentarer:

  1. Så himla trist att du fortsätter vara sjuk hela tiden, hoppas verkligen det här är "sista gången" och att du får bli friskt och njuta av våren och sommaren....man får resonerar som så att bättre vara sjuk nu än när ni är på sjön!
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Försöker också resonera så. Vi har klinikfest på fredag och då ska jag vara superpigg och kunna dansa massor!
    Är bra i ryggen nu i alla fall :)
    Cia

    SvaraRadera