söndag 13 april 2014

En bra söndag

Fick faktiskt lite hicka i morse när jag vägde 60,3 kg hemma så i dag har jag skärp mig.
Sprang en snutt på löpbandet innan jag åkte ner till varvet och slipade botten. Det är bra träning för rygg och armar så tillsammans med löpträningen i dag har jag fått en allsidig träningsupplevelse. Tyvärr började mitt högra knä konstra efter 2,5 km så jag slutade springa efter 3 km. Gick sedan en
bit till som avslutning. Vet att knät protesterar ibland men det går över och nu känns det bra.
Fiskgrytan är verkligen god och det blir mycket mat/portion så vi blev ordentligt mätta.
Nu har jag ätit stekt gröt med tinade lingon till middag och senare blir det en skål keso och bär som kvällsmål.

En sådan här bil far vi runt med


 I morgon ska jag pulspassa 17-18, ha gruppmöte 18-19 och direkt efter det halvårs-uppföljningen.
Och innan dess en full arbetsdag med patientbesök ute på Upplands landsbygd.
Det är roligt att åka runt med en sköterska och ta hand om patienter i deras hem - det blir mer personligt och vi kan göra väldigt mycket för våra patienter utan att de behöver åka in till ett sjukhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar