söndag 20 april 2014

Byx-bryderi

Svårt att förstå att dessa varit lagom

I dag har det varit så varmt och skönt att jag jobbat i shorts, linne och sandaler på varvet.
Shortsen köpte jag förra våren  när jag på intet sätt var i min maxstorlek. Men herregud så stora dom var! Jag tappade dom när jag inte hade bältet i. Måste köpa nya vilket är ok. Dom här har jag kletat
ner med massa bottenfärg nu. Nya shorts blir alltså i lagom storlek och bara till arbete som inte involverar färg, lim eller sika.

Receptet på Krämig sallad med senapsfrön som jag tog ur Festkokboken blev supergott. Det kommer vi att göra många gånger. Till det åt vi i dag grillad kyckling och i morgon skär vi upp resterna och blandar i den krämiga salladen till en riktig matig sådan.
Jag tycker faktiskt att min variant med morötter och jordärtskockor blev godare än Magnus med sötpotatis.
I morgon sista lediga dagen på påskhelgen. Då ska jag förhoppningsvis bli klar med bottenmålningen.

4 kommentarer:

  1. Det där är ett härligt bryderi :-D wow vilken skillnad!
    MariaG

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt att man kan ändra storlek så - förstår det inte själv

    SvaraRadera
  3. Häftigt Cia, vilken bild! Så otroligt, vilken resa :). Ibland behöver vi stanna upp och minnas vad vi faktiskt har åstadkommit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det. Kan inte förstå att jag fyllt ut byxorna för bara 6 månader sedan

      Radera