söndag 13 april 2014

Så ofocuserad!

Det är faktiskt en liten bit kvar - inte dags att slappna av.
Vad är det som händer med mig när jag ser mållinjen? Det är samma sak varje gång - jag slappnar av och tänker att jag redan är i mål. Har ju varit det om man räknar med mitt ursprungsmål 60 kg men bara på hemmavågen. Tänkte ju också ta 2 kg till till 58 kg.

Nu har jag börjat med mackor igen. Har tagit en till frukost på lediga dagar (ingår i planen efter målgång) men också tagit en KVÄLLSMACKA några gånger. Äter ibland också fast jag inte är hungrig. Det här visar sig på vågen och istället för att pendla mellan 59,5 - 60 är det nu 60- 60,3.
I morgon är det 6-månaders hälsouppföljning och jag har ingen möjlighet i världen att väga 59,5 hemma som jag måste för att var under 60 kg där. Det var mitt mål för denna uppföljning och det är lite surt att jag missar det pg min egen dumhet.
Kan inte säga annat än dumhet för jag vet ju så väl hur jag ska göra och gör det ändå inte. Det finns två vägar att gå - strama åt maten igen eller träna mer eller båda. Jag ska träna mer. Nu är jag frisk och ryggen håller. Och så ska jag skippa mackorna till vi flyttar ombord om 3 veckor.

Har inte tagit något motivationssamtal ännu så jag ska boka in ett i slutet av maj. Då har båten varit sjösatt i 4 veckor så jag har kunnat koncentrera mig på annat är den (mig själv) ett tag.
Målet då ska vara under 59 kg.

P.S Ska göra fiskgrytan från den blå kokboken i dag - den är jättegod. Tips från coachen :) D.S

2 kommentarer:

  1. .....jag är där också Cia, så vi är två, minst om det, inte för att det gör det lättare precis men skönt att veta att man inte är ensam om att vara "korkad" ;-) Och jag har också mitt halvårssamtal nu i veckan och vad vågen kommer säga då har jag ingen aning om....men det är inte så mycket vikten utan min inställning jag retar mig på, har "börjat om" lite idag...hmmm jaja, vi får se, jag är envis, men en gnutta till envishet skulle inte skada alls!!

    MariaG

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort en omstart. Sprang en snutt innan varvsjobbet och har ätit bra. Pepp på oss!
    Cia

    SvaraRadera