onsdag 9 april 2014

Knapp kappa med knappar

Lite uppnäst look - på väg att anhålla någon kanske?



På min lediga dag i går tittade jag efter sommarkappor igen.
Föll till slut för en trenchcoat med ett tyg som ska vara regntätt. Märket är holländskt tror jag.
Trenchcoaten är ett plagg som uppfanns för 100 år sedan då man behövde ett bra plagg i skyttegravarna. Trench betyder ju dike på engelska.

Kappan är precis lagom när jag har en fleecetröja under så jag kan inte gå upp något från mina 59,5 - 60 kg som jag pendlar mellan nu.
Känns betryggande!

Ryggen är ok och vi är i fullt arbete hela familjen. Nu är det bara komigenförihelvete-känslan som saknas!

1 kommentar:

  1. Nu lärde jag mig nåt nytt :-D ingen aning om vad som låg "bakom" Trenchcoaten, men nu vet jag!! Perfekt och användbart plagg och toppen om den är vattentätt också!
    En färgglad scarves i halsen och du är fit for fight :-D Skönt att ni är igång igen, "komigenförihelvetekänslan" kommer nog när som ....kanske redan till helgen :-D
    Mariag

    SvaraRadera