måndag 14 april 2014

Halvårskontroll

I dag var det exakt 6 månader sedan jag sjukskriven, tjock och less gick till Itrim och bad att få starta om. På denna tid har jag gått ner 17,3 kg och minskat 20 cm i midjan.
I dag vägde jag alltså 60,2 kg på Tanita-vågen.

Är jag nöjd? Nej!
Jag har fortfarande inte fått in motionen i mitt DNA. Blir jag sjuk faller det som ett korthus.
Jag tycker fortfarande att promenad utan mål är meningslös verksamhet. Och jag kan ännu inte släppa in smörgåsarna i mitt liv.

Bokade in mitt första motivationssamtal den 15 maj. Tills dess ska inga smörgåsar över mina läppar och jag ska inte vara sjuk utan springa minst två gånger och ta ett styrkepass i veckan. OM jag blir sjuk ska jag promenera samma väg jag tänkt springa och se det som en fullgod ersättning för den löpturen jag inte kan ta. Konstigt nog tycker jag inte att det är meningslöst att springa fast jag ju inte har något specifikt mål då heller.
Vikten ska ligga vid 59 kg då.

Lite lustigt att behöva oroa sig för att något är för stort!


9-månadersuppföljningen blir den 26 juni och då ska jag ligga kring 58 kg. Ska försöka få till ett andra motivationssamtal innan vi seglar iväg den 5 juli och då instrueras på styrkeövningar man kan göra under seglingen och gärna ombord.
Löpskorna ska med förstås. Köpte förra våren en våtdräkt för att kunna simma längre i kallt vatten men vet inte om den går att använda nu. Den har nog blivit lite stor. Men går den att använda så kan det bli ett alternativ om jag pajar något knä eller så.


2 kommentarer:

  1. Tycker ändå det är jättebra jobbat av dig! Det ÄR ju verkligen supersvårt att få in motion i sitt DNA....man blir sjuk/skadad och då får man liksom leta sig tillbaka igen, motivationen tryter ju definitivt när det är "nån" som motarbetar en hela tiden!!

    Frågan är om du inte drunknar i din våtdräkt :-O hihi! Sälj och köp mindre tror jag på! :-D

    Nu kämpar vi vidare....med det där motionsdna´t

    MariaG

    SvaraRadera
  2. Jo det vore just något att drunkna i en våtdräkt :)
    Den var lite trång så jag hoppas att den går att använda i alla fall - får se.
    Nu smockar vi till nå´n och tar nya tag!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera