söndag 20 april 2014

Vilken superhelg!

Solen strålar generöst över oss denna helg.
Och vi strålar i kapp.
I går var det middag hos en kompis och det var både gott och roligt. Tog min första matsked ris sedan oktobers början och det smakade - ingenting.
På dagen hade jag motionerat flitigt - särskilt högerarmen och rumpmusklerna då jag for upp och ner för en stege och vaxade båt i timmar.
Hann också med lite bottenmålning och den ska jag fortsätta med i dag.

Observera grönsaksnätet i taket - bästa sättet att ha grönt ombord

Nu ska vi grilla två dagar i rad. I dag blir det lamm och i morgon kyckling. Till det ska jag servera Krämig sallad med senapsfrön ur festkokboken. Magnus får med sötpotatis och jag tar morötter och jordärtskockor - berättar senare om det blev bra. Ska också göra rostade rödbetor med chevré.
I morgon blir det nog repris på knytnävarna till kycklingen + en fänkålshummus (om jag hinner laga den). Längtar nu tills jag kan stå i båtens byssa och kocka - det är så kul att laga mat ombord och dessutom smakar maten alltid så
bra på sjön




Vågen gjorde ett rejält skutt ner till 59,1 kg i dag. Och fett% är bara 28.5 totalt (25.6 överkropp och 31 underkropp). Muskler 28.8 kg och skelett 8.1 kg. BMI nu 22 sharp. Det innebär att jag nu är nere på mitt dröm-mål jag inte trodde jag skulle klara. Kul! Men jag ska ner något kg till.
Mitt ungdoms BMI 17.8  är verkligen inget att stå efter, då vägde jag 11 kg mindre än nu och var bara skinn och ben (och stora bröst med mjölk i)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar