fredag 18 november 2016

Senioryoga...

...var jag på igår efter läkarbesöket. Det var för kort och för enkelt.
Gick på stan och köpte garn till en tröja/kofta. Har inte vågar visa det för Magnus ännu då jag håller på med tusen andra saker just nu ändå.

Medan jag var på läkarbesök och "tränade" plockade han (eller egentligen några kompisar) av storsegel och bom. På lördag blir det avmastning och på onsdag eftermiddag upptagning
Ska bli skönt att få upp båten. Hon har varit bedrövligt lite använd i höst.

Fick hicka i morse när jag ställde mig på vågen och hade gått UPP 1,1 kg på två dagar (72,7 kg!) Det kan stämma då jag kanske äter mer fett än jag behöver för att hålla mig mätt. Ska dra ner på fettet i dag och hitta just min fett-mätt-balans.
Nu varnas känsliga läsare: En annan orsak till viktuppgången är att jag inte varit ordentligt på toa på säkert 5 dagar. Det är väldigt ovanligt för mig som brukar ha det precis tvärtom. Detta får mig att fundera på om jag har en glutenintolerans som inte varit diagnostiserad tidigare.

Läst igenom en massa om obstipation och LCHF i går och de råd som var mest förekommande var Phyllisfrön och kokosolja så i morse drack jag fettkaffe med 1 msk smör och 2 msk kokosolja. I går kväll tog jag 1 msk frön. Inväntar med spänning i alla fall något sorts resultat.

Och det är väl det mest spännande jag har att meddela i dag.
Over and out!

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att inte yogan var nåt att ha, oj 1,1 kg upp är ju verkligen nåt att få hicka för! Tycker själv det är jättesvårt att hitta balansen...tror att jag själv överäter protein? Läser läser inne på kostdoktorn, men allt verkar ju vara så individuellt. Mina toabesök funkar numera bättre på LCHF :-) och sker regelbundet, (lite skitsnack) Skönt om er båt kommer upp snart, vi tog ju upp vår häromdagen, gick inte att ta loss tamparna, de fick hänga kvar vid bryggan...ska lägga ut lite bilder om jag har kvar i telefonen. Håller tummarna för att de där 1,1 kg "släpper snart"

    SvaraRadera
  2. Tack! Såg dina frusna tampar. Och massor av snö

    SvaraRadera