söndag 27 november 2016

Båt täckt!

Veckans positiva: Ingen stress mer med båten
Veckans negativa: Magnus har blivit sämre efter upptagningen. Känns som att han är på ruta 1 igen vilket dämpar stämningen i hela familjen. Inte minst för katten som inte får med sin husse på promenader. Jag duger inte lika bra

Veckans neutrala: Jag går inte ner i vikt. Inte heller upp (71,7 kg). Har nu slutat med alla bakexperiment och pannkakor och ägnar mig åt riktig mat istället.

Ska också ta mindre portioner. Om jag är hungrig efter 30 minuter får jag ta en "efterrätt". Anledningen till detta är att jag äter fort och att mättnadshormonet inte slår till förrän efter ca 20 minuter. Stor risk för överätning annars alltså.

Precis så här är det, fast ljusare
Just nu håller vi på att blåsa bort i Uppsala. Det är helt horisontellt snöfall och jag är glad att jag redan varit ute för att handla middagsmaten, lax med citronsmör och rostad fånkålssallad.

I går fick jag också upp alla adventssaker så utifrån ser hemmet fint ut. Innanför väggarna är det dock kaos med tyger överallt och dessutom kassar med saker från den tömda båten. Det mesta ska upp till husbilen och jag hoppas kunna åka dit på onsdag så det blir lite mysigare hemma.

1 kommentar:

  1. Skönt att båten är färdigfixad för vintern! Hoppas verkligen Magnus har fått hjälp med sin rygg nu!!
    Kan nog vara bra att du tar bort lite av det "goda" på Lchf, får ju ge det en chans iallafall, sen med den stressen du haft/har för båt och Magnus gör säkert inte viktnedgången lättare, det kommer ska du se!

    SvaraRadera