onsdag 16 november 2016

Lugn hemmadag

Skulle jobba med båten i dag men så blev det inte. Fortsätter att klippa till och sy fåtöljöverdrag till husbilen i ställe. Har lite träningsvärk så det tar att ligga på golvet och klippa.

Funderar på hur jag ska klara av denna diet utan att börja tröttna på ägg. Måste framför allt hitta flera bra frukostalternativ. Det är begränsat nu då jag vill gå på strikt LCHF-diet och inte äter tex yoghurt.

Har hittat en fantastisk mängd recept här. I dag ska jag göra vitkålsgratäng och ha rökt bog och sallad till den. Älskar vitkål.


Tänker också baka något annat LCHF-bröd än det här
Det är inte särskilt gott utan bara en grund för pålägg som ägg (naturligtvis) eller som fikabröd på utflykt. Mycket smör med kanel gör att det blir lite bulligt. Tänkte prova ett frö/nötbröd. Det får inte bli för gott så jag tar mer än jag behöver.

I går orkade jag bara äta två mål mat och en bit brie som kvällsmål. Och idag hade vikten tagit ett skutt nedåt igen 71,6 kg = -0,6 kg. Det här sättet att äta gör helt klart att man står stilla eller går upp något hg innan man plötsligt går ner ordentligt. Alltså bäst att väga sig sällan eller ha is i mage.

Bilden är 2,5 år gammal och från en period när jag vägde kring 60 kg. Har den som teaser på kylskåpsdörren

2 kommentarer:

  1. Den där bilden, wow, den inspirerar verkligen (och samtidigt blir man arg för man lät vikten komma tillbaka igen...) Jag har köpt en julskinka fast jag tror de kallar den helgskinka nu så här långt före jul, ska griljera den idag och så får det bli frukost ihop med lite bearnais...finns ju inget som säger att man ens behöver äta frukost egentligen, jag står mig nästan fram till lunch på mitt kaffe med smör och cocosfett, sen vid 11 tiden äter jag och nu kommer det bli skinka som jag äter :-) och ibland ägg :-) så har jag tänkt iallfall. Gud vad kul med vikten tala om skutt neråt du är snart ifatt mig...!! Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Längtar till julskinkan men nu är det inte lång tid innan vi ska på julbord två helger i rad

    SvaraRadera