tisdag 15 november 2016

PT -runda nr 1

I dag startade jag med PT-träningen. Carolin(a?) hade gjort en runda med stakmaskin, bollar, hantlar, rep, gummiband, kettelbells mm åt mig. Det blev 10 stationer, 60 s på varje och vi satsade på 4 varv.
Redan på varv 2 var jag tvungen att lägga mig en stund då jag var så yr och under det tredje blev jag illamående så vi slutade efter det (spydde faktiskt i omklädningsrummet)

Passet var inte superhårt utan det måste vara mitt usla tillstånd efter 1,5 år utan träning och 16 kg upp (numer 10 kg). Jag kände mig så mätt att maten nästan kom upp trots att det gått tre timmar sedan frukosten som bestod av 2 stekta ägg och en lite bit LCHF-bröd. Hade däremot druckigt ganska duktigt de sista timmarna vilket kan ha spelat in.

På torsdag hoppas jag på en till omgång med mig och en tabata-app. Satsar då på 4 rundor.
Innan dess ska jag dock till doktorn och gå på ett yoga-pass som Carolin(a) har på Itrim

I dag har jag bara klarat av att få i mig två mål men det är nog ingen fara. Jag har en del fett att bränna liksom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar