måndag 7 november 2016

"Segling" i snöfall

Det ska bli ännu kallare (-7) i morgon och vi börjar bli oroliga att båten fryser fast i hamnen så i dag tog vi oss till varvet.
Det ligger vid mynningen av Fyrisån så vattnet strömmare en del och det tar tid innan det fryser här.

Jag frös fruktansvärt om händerna när jag kämpade med de stelfrusna tamparna och det var skönt att till slut få henne på plats och få åka hem och tina upp i duschen.

Efter en middag på älgfärsgratäng (med aubegine och chevré) åkte jag ner till Itrim för ett coachsamtal med Amanda. Jag berättade att jag inte går på varierat utan äter HF- vilket faktiskt stämmer även om jag har mer fett i maten än vad itrims recept innehåller. Jag blev vägd och det blev 73,1 kg på kvällen (i morse hemma var det 73 kg = - 5 kg).
Tittade igenom alla bars och påsar och ingen innehåller tillräckligt lite kolhydrater för att jag ska vilja äta dom.

Ser fram emot onsdagen då jag ska till läkare för att lägga upp en strategi för att återkomma i arbete och till en PT för att lägga upp en strategi för att bli en stark skid- och skridskoåkare.

I morgon en lugn dag. Vi har kvar blomkåls- och fetaost-gratäng med kassler så det räcker tills i morgon.

På onsdag är jag sugen på en fiskgryta med färsk spenat och saffransaioli så jag ska leta reda på ett bra recept på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar