lördag 19 november 2016

Mast av!

Nu närmar sig slutet på båtsäsongen med stormsteg. I dag åkte masten av och jag tog hem tre ikea-kassar fulla med kläder både säng och människo.
Sängkläderna ska vidare upp till husbilen efter tvätt.

Eftersom Magnus har sin rygg fick jag ta i mer än jag brukar så jag är ganska trött i ryggen. Kvällen kommer att tillbringas framför datorn där jag hoppas hitta någon bra film.

Jag äter väldigt sällan. Egentligen bara två mål om dagen. I morse ett ägg, räkor och majonäs + fettkaffe och nu i kväll en repris på vitkålsgratäng och rökt bog. Mitt på dagen ingen hunger trots att vi jobbat ganska hårt. Vi var ett gäng som fikade i klubbhuset och då åt jag ett par ostflarn som jag gjorde för någon vecka sedan att ha som mellanmål. Det kokta ägget jag hade tagit med är fortfarande oätet.

Glädjande nog har jag fått igång magen i dag. Detta efter ett par dagar med fettkaffe och phyllisfrön och mycket vatten.
Får se i morgon om det haft någon effekt på vikten.

I morgon ska jag bara göra saker jag vill för på måndag börjar jag jobba igen. Deltid först men jag hoppas komma igen rätt fort denna gång.
Så i morgon blir det ikea (fuskfårskinn till förarstolarna + lite annat till husbilen) följt av resa upp till husbilen för att prova ut klädseln till förarstolarna. Jag tar med mig gårdagens höjdarmiddag - wokad kyckling med grönsaker och kokosmjölk kryddad med grön curry. Mums

1 kommentar:

  1. Det där med sängkläder är ett aber, vi far runt med våra, sommarstugan, båten, trailern och så har vi ju även gästrummet i "plåtis" måste köpa mer täcken och kuddar, känns som det går åt!

    Visst är det en skön känsla att inte "behöva" äta, man är mätt ändå. Jag har flera vänner som säger att LCHF går aldrig med mig för jag kan inte vara utan bröd....klar de kan, bättre de säger att de inte VILL vara utan bröd, själv älskar jag ju också bröd, men visst går det utan! saknar nog mest potatis, man kan göra så mycket gott med potatis, som jag gillar :-) men jag klarar mig :-)
    Kan tänka mig att det blir rätt skönt att komma tillbaka och börja jobba igen, ta det lugnt nu så du inte hamnar där igen!!

    SvaraRadera