söndag 6 november 2016

Färdig och LCHF

Nu är den virkade filten färdig förutom att den ska blötas och sträckas. Tycker själv att den blev fin och var rolig att göra. Det kan bli fler.

Satt i förrgår och funderade på vad och hur jag ska äta i framtiden. Att äta snabba kolhydrater klarar jag inte och HF- är utan dessa vilket är bra. Men varje gång man ska starta med kolhydrater igen trillar jag dit och börjar med ohämmat smörgåsätande efter ett tag. Inte bra.

Har sedan i tisdags ätit varierat med två påsmål och två HF- mål om dagen utan att det syntes på vågen. Jag gick tom upp i vikt trots att jag inte ätit mer än 1000 kcal/dag. Har dessutom varit hungrig.
Så nu provar jag en annan taktik - LCHF, eller i alla fall LCMF då jag fegade ut i affären och köpte light-feta och matlagningsgrädde i stället för fullfeta produkter.

Började så i går med att göra en aubegingratäng med älgfärs och chevré, baka LCHF-frallor (inte gott). Åt lite dessertost på kvällen och höll mig go och glad hela dagen.

I dag ska det bli blomkålsgratäng med feta och kassler
Om jag håller mig från allt vad gryn, potatis och bröd heter ska jag nog klara av att hålla vikten resten av livet.

Bra viktsvar också. I dag
73.2 kg

3 kommentarer:

  1. Så jättefin filten blev, du är ju verkligen jätteduktig!!

    Jag vet precis hur du känner inför det där med mat...jag känner mig sååå trygg med mina påsar, nästan lite skrämmande, för emellanåt känner jag att jag skulle kunna tänka mig att alltid äta påsar för att det är enda gången jag håller mig på mattan. Jag är ju också smörgåsmänniska...av rang...;-) och har svårt att "hejda mig". Är uppriktigt orolig för hur jag ska fixa att äta "normalt" någonsin...jag trillade ju dit i fredags, och fick inte bara ont i magen utan även i "själen" varför gör jag så här, jäkla matmissbrukare är vad jag är....LCHF funkar ett tag för mig, sen trillar jag dit även på det...kör påsar 2 veckor till och känner efter ...suck//Mariag

    SvaraRadera
  2. Jobbigt! Vad fick dig att trilla dit igen? Jag provar det här och ser hur det går.

    SvaraRadera
  3. Hästen stod halt fredagsmorse...det räckte för att jag skulle tröstäta...nu var det "bara" en hovböld, var hos veterinär i måndags, så hon är redan på bättringsvägen, och jag också haha, varit och hämtat ut fler påsar, så kör ett tag till...

    SvaraRadera