måndag 14 november 2016

Att börja äta på nytt sätt...

...kräver att man förstår att det tar ett tag att hitta rätt för att må bra och få det resultat man vill.

Just nu experimenterar jag hej vilt med olika LCHF-recept som ser goda ut. Det blir ganska mycket mjölkprodukter i form av grädde och creme fraiche i maten. Bakar också en del LCHF-matbröd och gör mandelmjölspannkakor.
Allt detta kan göra att viktnedgången inte blir så bra som om jag bara åt fett - protein och grönsaker ovan jord. Dessutom har jag i två dagar inte bara ätit när jag varit riktigt hungrig vilket man ska. Det är svårt när man är två som ska ha middag tillsammans

Det har blivit 8 hg ner på en vecka men nu ligger jag still sedan några dagar men jag har bestämt mig för att hålla ut och se vart det leder.

Är det så att jag inte går ner med denna regim så får jag ta mindre mjölkprodukter (innehåller kolhydrater) och mer fett och verkligen bara äta vid hunger (och sluta när jag är mätt)
Pannkakor och bröd får jag också hoppa ett tag.

I går gjorde jag den här kycklinggrytan med saffran. Supergod! 

1 kommentar:

  1. Det är verkligen så, att man får börja om sitt mattänk, lyssna på sin kropp, och det är svårt ibörjan. Jag märker att jag blir hungrigare om jag äter för lite fett, ser jag till att få i mig bra med fett så står jag mig länge. Biffstroganoffen igår blev kanon, men som sagt alla grytor och liknande har man ju en hel del grädde i, och som du säger viktminskningen kan ju ta stryk av det. Man får helt enkelt pröva sig fram. 8 hg på en vecka är ju kanonbra. Själv står jag still flera dagar innan jag tappar ytterligare några hg jag skulle naturligvis vilja tappa mer, men jag är supernöjd bara det blir minus på vågen :-)

    SvaraRadera