torsdag 10 november 2016

Insnöad...

Kanske svårt att tro men jag älskar detta!
...nej, inte riktigt men i går kom det en snökanon över östra Svealand och Stockholm fick mer snö än de fått på ett dygn på 111 år.
Vi fick upp emot 2 dm här i Uppsala och allt flöt på rätt bra i trafiken medan stockholmarna hade inställda tåg, bussar och igenproppade vägar.

Jag jublar! Älskar snö och vinter.
Det enda oroande är att båten inte är på land men den ska väl upp under november i alla fall.

I går var jag på två viktiga möten. Först till företagshälsovården för att sy ihop något bra för min rehabilitering. Vi ska träffas med min chef nästa torsdag för att se hur fortsättningen ska vara. Mitt tips blir halvtid en period.

Det andra var med min PT Carolina. Vi hade ett konsultationsmöte där jag berättade vad jag ville uppnå: stark skidåkare, stark långfärdsskridskoåkare, bra balans, bra hållning och mindre spänningar kring axlar-nacke. Nu ska hon göra ett program med detta i åtanke och på tisdag ska jag till Itrim för första genomgången av 6. Tänker sprida ut dessa med ca 1 ggr/månad.

LCHF går finfint. Maten är väldigt god och liknar HF- fast med mindre rotsaker och ingen gröt eller andra fling-produkter. Använder också fullfetprodukter när jag lagar mat, slipper räkna kalorier och får äta ost.

I går gjorde jag en jättegod fiskgryta med lax, torsk, fänkål, purjolök och räkor. Till det saffransaioli på fullfet creme fraiche. Åt vid 17-taget och hade gjort ostflarn till kvällsmål (blir alltid hungrig på kvällen i vanliga fall). efter denna måltid blev jag dock inte hungrig alls så flarnen finns kvar till ett annat tillfälle.

Med vikten är det annorlunda på LCHF än påsdiet. Jag kan stå stilla eller tom gå upp lite innan jag plötsligt rasar 0,8kg på en dag som jag gjort i dag.
Vikt i dag 72,5 kg

2 kommentarer:

  1. Här har det inte alls kommit så mycket snö, och det som kommit kommer tydligen försvinna nästa vecka då det ska bli upp till 8 plusgrader! Varierande väder vi har!

    Jag härmar dig utan att skämmas det minsta ;-) blev så lack på påsarna och att jag inte riktigt kunde hålla mig till dom...ballade ju ur och det blev ju då att jag blev superhungrig, vräkte i mig allt möjligt och omöjligt med ont i magen till följd.....jag har ju också gått på LCHF, för flera år sedan, brukar fungera man blir mätt, äter gott och går ner i vikt. Frågan nu var ju bara vad min stackars mage skulle säga, och hur många mer kilon på vågen det skulle bli...
    2 hg upp än sålänge, men så gott det är med mat...och så gott med riktigt "fettkaffe" mums :-)

    Maria/härmapan ;-) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får jättegärna följa John. Jag har aldrig ätit så här förr och håller mig till en rätt strikt LCHF än så länge (försöker med max 25 g kolhydrater/dygn)
      Är mätt och huvudvärken från de första dagarna är borta.

      Radera