onsdag 30 november 2016

Kors i taket...

...nu har jag gått ner tre dagar i sträck. Törs knappast säga det men det verkar som min strategi att utesluta mandelmjöl verkar fungera bra.
 Har börjat äta chiapudding till frukost vissa dagar, jättegott med vaniljpulver. Har en liten kvarn med vaniljstångsbitar i.

Jag sitter inte heller så mycket nu. Har börjat jobba 50% och på min lediga tid är jag fullt upptagen med att klippa till tyg och sy till husbilen.

I morgon och övermorgon ska jag jobba fulla dagar mot att jag jobbar mindre nästa vecka. De närmaste tre veckorna blir varje helg tre dagar lång vilket känns bra.
Figur 1= 0% pension. / Figur 2 = 25% pension. / Figur 3=50% pension. / Figur 4= 100% pension

Livet börjar rulla igen men jag har ganska stor makt över när jag vill jobba. Det är precis som när jag var ung och gick på timmar. Älskade att göra det och skulle gärna sluta mitt arbetsliv på samma sätt om det gick. Vi får se, kanske kan man ta 25% pension och jobba där man behövs 75% på de tider man behövs, om jag har lust vill säga ;)

Vikt i dag
71,3 kg

1 kommentar:

  1. Vad skönt att vikten ger med sig, tror själv på att ta bort lite för mycket ibörjan och även om tex mandelmjöl är tillåtet så kanske det inte är lämpligt när man vill ner i vikt :-)

    Är väl superskönt att du kan styra över dina arbetsdagar själv så mycket, det är något som alla skulle må bra av tror jag!

    SvaraRadera