söndag 1 februari 2015

Att våga väga sig...

...var för andra gången i mitt liv svårt i dag men nu är det gjort. Vikt 68,2 kg vilket förklarar att spannet på mina nya skidor är lite väl litet.
Vi bestämde oss för en 5:2-dag, eller rättare sagt min man tog en sådan i dag istället för i morgon och jag tog mig en 800 kcal-dag med hjälp av Itrim-gröt och couscous, bananpannkaka och lite böngryta.
Fortsätter på denna inslagna väg till på fredag då vi ska ha gäster.
I dag har min mage slagit bakut mot de svenska bakterierna och jag har riktigt magknip. Hoppas få sova i alla fall för i morgon ska det jobbas.
Var också tvungen att avboka morgondagens PT-träning pg mitt knä som gör rejält ont trots att jag äter antiinflammatoriskt tre gånger/dygn.
Det suger verkligen att ha ont i ett knä - handen kan man ju låta bli att använda men jag kan inte ens gå de 6,5 km jag har tor till jobbet som det känns nu.
Det här var ju inget roligt inlägg och än tristare blir det m jag berättar om att vi besökte mamma som inte orkade ta sig ur sängen förrän vid 15-tiden i dag och mest pratar om döden, döden.
Ja, ja, det blir säkert bättre i morgon.

God natt


2 kommentarer:

  1. Jag kämpar också även om det går ganska bra med kämpandet. Januari har jag varit lite tråkig och inte gått ut etc. Men nu måste jag få en balans där jag lever livet och faktiskt även går ned i vikt. Svårt är bara förnamnet.

    SvaraRadera
  2. Vi får kämpa på - snart är det vår men innan dess lite snölek!
    Cia

    SvaraRadera