onsdag 11 februari 2015

Livet är lite skit just nu

Min gamla sjuka mamma har blivit mycket sämre de sista veckorna och är nu inskriven i hemsjukvården för att kunna få ordentlig smärtlindring och slippa åka till sjukhus om hon blir infekterad eller behöver ta prover. Det är jättebra men tyvärr är det också där jag arbetar som läkare.
Man kan säga att jag jobbar 24/7 vilket gör att jag börjat stressa upp mig och inte klarar att hålla mig inom ramarna för varken mat eller träning.
Är helt klart en humör-ätare.


Kan hon kan jag!


Så i dag gjorde jag mitt första yoga-pass. Det var inte så lätt att focusera på andning samtidigt som man skulle lära sig rörelserna och en gång ramlade jag till och med omkull. Men sådant kan jag bjuda på. Det var hur som helst skönt och vi ska fortsätta med yoga varje onsdag utom den gången i  månaden jag är på Itrim.

5 kommentarer:

  1. Så otroligt tråkigt med din mamma! Vi har ju svärmor som åker in och ut till US/korttidsboende/sitt egna hem, oron som alltid finns där när telefonen ringer.....speciellt när vi var i Thailand och de inte fick tag i nån av de andra syskonen och vi fick veta att svärmor var inlagd igen då de hittat henne okontaktbar på rummet på korttidsboendet :-O

    Yoga låter härligt, men jag tror att jag är för stel och ovig....men jag antar att det är just det man jobbar med på yogan?

    M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken mardröm på semestern!
      Yoga blir man smidigare av men jag tror att rörelserna och andningen egentligen bara är ett medel att tvingas koncentrera sig så man släpper allt annat. Man kan vara hur stel som helst och gör så gott man kan - som min man tex. Han var också med
      Cia

      Radera
  2. <3 <3 <3
    Ledsen för din mamma. Det tär på en och sätter allt ur spel både känslomässigt men också vad man ska hinna med. Klart man ordnar tiden men är inte det lättaste ändå. Mentalt så snurrar det också konstant i huvudet på en så energin sugs ur en. Man brottas med att vara stark och samtidigt vill man ibland bara sätta sig ned och grina.

    Hoppas det går bra nu och att din mamma är mottaglig för all hjälp ni alla kan få så underlättar det lite.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. det dränerar verkligen som du ju vet av egen erfarenhet. Nu är hon så svag att det går lätt att få henne att acceptera hjälp i alla fall.
      Cia

      Radera
    2. hör av dig om du vill... jag finns här och lyssnar.

      Radera