onsdag 25 februari 2015

Livet går i stå

Mamma blir faktiskt bättre och bättre. Är inte längre så förvirrad men tyvärr kan hon inte själv ta sig ur sängen så hon kan inte vara ensam. Hon tycker att det är trist att det går åt "rätt" håll. Hon tycker verkligen att det räcker nu.
Min bror och jag växlar om några dagar i taget så vi kan jobba lite också men nu ska jag sitta här i 6 dagar då han är i fjällen på sportlov.
Nu när mamma inte är så förvirrad är det faktiskt rätt mysigt även om jag saknar att kunna röra på  mig.
I söndags fick jag i alla fall möjlighet att träna och förhoppningsvis ska jag kunna göra det en eller två gånger denna vecka också om någon av mammas kompisar kan sitta här någon timme. Tog med mig träningsväskan hem till  henne denna gång.

Längtar efter att få en helt ledig dag då jag varken jobbar eller passar mamma. Det kommer förhoppningsvis om 1,5 veckor.

Mathållningen är usel och jag börjar känna mig tjock och ohälsosam. När detta är över kommer jag att få börja om är jag rädd för.

2 kommentarer:

  1. Det är en jobbig tid på alla sätt men vad härligt att få lite mysig tid med mamma. Tid för samtal.

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Precis vid såna där skeenden i livet som man inte orkar hålla sig på banan, du kommer igen sen, det är jag säker på.
    Skönt att din mamma är bättre, hoppas de där 1,5 veckorna går fort så du får lite egentid!!

    kram/MariaG

    SvaraRadera