söndag 8 februari 2015

Shop-stop!

Jag har bestämt mig för att år 2015 ha ett shop-stop.
Med det menas att jag inte ska köpa något som inte absolut behöver ersättas.
Inga kläder ska inköpas och inte heller några nya "leksaker" tex ny mobil om inte den gamla blir obrukbar.
Jag har nu verkligen allt jag behöver både i klädväg och elektroniskt.
Böcker får jag låna på bibliotek, inte köpa.

Tillåtet inköp

Varför gör jag såhär?
Jo, garderoben är fullproppad, jag har två lådor med träningskläder och tre par löparskor. Förra året skaffade vi oss väldigt mycket saker både till oss själva och till båten. Ingenting behövs just nu.
Bokyllorna är överfulla och det svämmar över till andra delar av hemmet - orgeln är mer en bokhylla en ett instrument. på fönsterbrädorna står inga blommor utan böcker. Jag har inte plats just nu helt enkelt.

Det som får inhandlas är mat, upplevelser, blommor och presenter till andra.
Och material till kreativitet som garn och färg.


5 kommentarer:

  1. Jag borde ta efter dig.

    Men nu när jag rensar och har mig så inför jag köpstopp på det som jag har tills jag ligger begravd (eller i vart fall ett bra tag framöver). Så no more strumpor av alla sorter, no more BH. Så får vi se vad det mer blir no more efter nästa skåp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. det konstiga är att man ändå kan tycka att man inte har något att sätta på sig :)
      Cia

      Radera
    2. Oja, händer typ dagligen :)

      Radera
  2. Köpstopp borde vi nog ha lite till mans....men det är ingen idé jag säger att jag ska ha köpstopp på vare sig det ena eller det andra då jag aldrig kan hålla mig till det ändå....

    MariaG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt lite svårt att gå igenom affärer utan att kolla efter något att köpa. Men nu har jag gjort det två gånger. Det SKA gå!
      Cia

      Radera