måndag 16 februari 2015

Vaka

Mamma blev i går akut sämre. Tror hon fått en lite stroke då hon knappt kan gå trots två levande stöd och sluddrar när hon talar. Är också väldigt förvirrad.
Fick åka till henne akut i går kväll och har sedan dess vakat. Det har blivit några timmars sömn i ca 10 omgångar och jag är ganska trött. I morgon kommer min bror och tar över ett tag.
Vi fick en vårdsäng levererad i dag så nu kan hon helskötas i sängen i alla fall.
Hoppas det går fort för mamma nu för hon vill verkligen slippa leva längre och har slutat äta och dricker väldigt lite 

Dagens PT-träning fick alltså bli utan mig men Magnus är där och svettas just nu. Han kommer efter träningen och klappar om mig lite innan han åker hem och sover.

6 kommentarer:

  1. Jag tänker på dig. Tårarna rinner från mina kinder när jag läser dina rader. Det är så nära inpå som jag själv satt där och inte visste hur det skulle gå.

    Skickar all styrka och energi jag har till dig. Kram.

    SvaraRadera
  2. Tack! Nu är min bror där ett tag så jag får sova hemma i natt.
    Cia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt ändå att ni kan dela på det och stötta varandra.

      Radera
    2. Jag tror du behöver en kram.
      Ta hand om dig. <3 <3 <3

      Radera