fredag 27 februari 2015

Den blinde leder den blinde...

...så var det här hos mamma i går då jag hade feber och huvuvdvärk från helvetet.
I dag är jag bättre och mamma ligger i sin säng och LÄSER DN!!!
Nu vill hon inte in på hemmet och jag tror hon kan klara sig med hemtjänst x 6, vänner och oss ett tag till.
Måste diskutera det med min bror först. Det innebär att jag kanske kan börja jobba fullt i nästa vecka vilket vore kul. Sedan får vi dela på kvällsbesök mellan vänner, brorsan och mig.
Och nästa gång det slår till hoppas vi att det inte bara blir lite sämre utan att hon får sluta, som hon vill, snabbt och smärtfritt.


Jag har på 2,5 dagar satt i mig en hel ask praliner som mamma hade hemma. Det är 500 g = 2500kcal. Detta förutom maten och mackorna. Känner mig som en stoppad korv så jag köpte Allevo-bars i morse när jag handlade. Nu får jag dela upp en bar/dygn som mellanmål istället för mackor  och godis.

Min sjal som jag stickar börjar bli mer som en pläd en en sjal. Har sitckat som en galning när jag suttit instängd här.

I dag ska jag börja skola in mamma genom att gå på en promenad. 2500 kcal är måååååååååånga steg!
Ska hon vara ensam hemma måste vi se att det fungerar praktiskt genom att vara borta och se hur det går innan det blir "skarpt läge"
 I morgon ska jag träna och då blir jag borta i 1,5 timmar.

Livet rullar så smått igång igen vilket är skönt!

2 kommentarer:

  1. Ojoj, så det går upp och ner! Är hon så kry så hon kan läsa DN, och inte vill till hemmet, ja det är väl friskhetstecken om nåt!

    De där baren är toppen!

    Hoppas det går bra nu och att din mamma klarar sig själv de timmar det blir tal om!

    SvaraRadera
  2. Som jag känner igen mig i din situation. Jag håller tummarna för att det blir så smidigt som möjligt på alla sätt för alla. Kram!

    SvaraRadera